Přihlásit se k trvalém pobytu

    Rezervovat termín schůzky

    Právní předpisy:

    zákon č.133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech, ve znění pozdějších předpisů 

    Základní informace:

    • Občan ČR může mít jen jedno místo trvalého pobytu na našem území.
    • Občan ČR hlásí místo svého trvalého pobytu na ohlašovně v místě nového trvalého pobytu (tj. obecní úřad).
    • Ukončení trvalého pobytu na území ČR občan sdělí písemně ohlašovně podle místa trvalého pobytu.
    • Zrušení údaje o místu trvalého pobytu – ohlašovna rozhodně ve správním řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu občana na návrh vlastníka objektu, nebo na návrh oprávněné osoby za splnění zákonných podmínek: zákonnými podmínkami jsou především zánik užívacího práva občana k objektu, jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu občana a neužívání objektu. Navrhovatel je povinen splnění zákonných podmínek ohlašovně prokázat. Místem trvalého pobytu občana, jemuž byl údaj o místu trvalého pobytu zrušen, se stává po nabytí právní moci rozhodnutí adresa sídla ohlašovny, v jejímž územním obvodu byl občanovi trvalý pobyt zrušen.

    Jak a kde se přihlásit k trvalému pobytu

    Potřebujete:

    • Vyplnit a podepsat přihlašovací lístek k trvalému pobytu – POUZE osobně na Městském úřadě.
    • Prokázat totožnost občanským průkazem nebo, nemáte-li platný občanský průkaz, jiným obdobným dokladem, který je veřejnou listinou.
    • Doložit doklad opravňující užívání bytu nebo domu (např. výpis z katastru nemovitostí, nájemní smlouvu), anebo pokud doklad nevlastníte, úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby (vlastník nemovitosti, nájemce) o souhlasu s ohlášením změny místa trvalého pobytu. Takové potvrzení se nevyžaduje v případě, že oprávněná osoba potvrdí souhlas na přihlašovacím tiskopisu k trvalému pobytu před zaměstnancem ohlašovny.
    • Pokud změnu trvalého pobytu řešíte za jinou osobu, musíte doložit svůj doklad totožnosti a:
      • jako zplnomocněný zástupce plnou moc s úředně ověřenými podpisy;
      • jako zákonný zástupce nezletilého dítěte: rodný list dítěte; občanský průkaz dítěte (pokud ho má);
      • jako zákonný zástupce nesvéprávné osoby: své oprávnění k zastupování nesvéprávné osoby; občanský průkaz nesvéprávné osoby (pokud občanský průkaz nemá, tak rodný list).
    • Úředník ustřihne roh občanských průkazů, u kterých dochází ke změně a vydá ke každému Potvrzení o změně trvalého pobytu
    • Toto potvrzení musí každý nosit u sebe, společně s ustřiženým občanským průkazem, dokud nemá nový občanský průkaz.
    • Po přihlášení k trvalému pobytu je nutné si do 15ti dnů zažádat o nový občanský průkaz, který vydávají obecní úřady s rozšířenou působností a v Praze v jakékoliv městské části Prahy 1 až 22.

    Přihlášení trvalého pobytu na základě plné moci:

    • Za občana může změnu místa trvalého pobytu ohlásit jím pověřený zmocněnec na základě plné moci s úředně ověřenými podpisy (tzn. ověřený podpis zmocnitele i zmocněnce).

    Správní poplatky:

    • Za ohlášení změny místa trvalého pobytu občan České republiky zaplatí správní poplatek ve výši 50 Kč.
    • Děti mladší 15 let jsou od správního poplatku osvobozeny.

    Cookies

    Webové stránky naší obce používají cookies. Díky tomu máme lepší přehled o tom, co vás na webu nejvíce zajímá a můžeme tomu lépe přizpůsobit jeho obsah. Souhlas k ukládání cookies udělíte kliknutím na políčko „Souhlasím".
    Souhlas můžete odmítnout zde.