Úsek ekonomický
- zpracování rozpočtu města a rozpočtového výhledu
- zpracování závěrečného účtu
- zpracování rozpočtových změn a jejich předkládání orgánům města
- finanční analýzy dle požadavků vedení města
- vedení účetnictví města
- styk s peněžními ústavy
- zajišťuje přímý styk s bankami – odvody hotovosti a příjem hotovosti
- výdej peněžní hotovosti
- nakládání s ceninami atd.
- zpracování výkazů města
- oddělené sledování účelových prostředků ze státního rozpočtu a jejich vyúčtování
- vede evidenci hmotného a nehmotného majetku města, včetně evidence pozemků
- připravuje pravidelnou inventarizaci veškerého movitého majetku města, vede inventární soupisy a inventární knihy
- vede pokladní deník
- poskytuje součinnost při vedení mzdové agendy zaměstnanců dle platných předpisů
- spolupracuje s Krajským úřadem Středočeského kraje, Úřadem práce ČR, Okresní správou sociálního zabezpečení, se zdravotními pojišťovnami a s Českým statistickým úřadem
- archivuje účetní a mzdové podklady
- vede agendu majetkových daňových přiznání města včetně podávání daňových přiznání, spolupracuje s finančním úřadem na úseku správy daní
- spolupracuje s jednotlivými odděleními při přípravě podkladů pro vymáhání pohledávek města
- vykonává pokladní službu, provádí výplatu cestovních náhrad za tuzemské a zahraniční pracovní cesty
- plní úkoly uložené zastupitelstvem města, radou města a úlohy vyplývající z porad vedoucích
- připravuje podklady pro obecně závazné vyhlášky týkající se působnosti oddělení
- připravuje podklady a poskytuje součinnost při kontrolách financování města
- sleduje úhrady správních poplatků a zajišťuje zákonné odvody správních poplatků
- připravuje podklady týkající se činnosti úseku pro jednání Zastupitelstva města a Rady města