Tajemník
Právní činnosti
- eviduje soudní spory vedené městem
- vypracovává nebo právně posuzuje návrhy obecně závazných vyhlášek Zastupitelstva města a nařízení Rady města
- vypracovává nebo spolupracuje s jednotlivými útvary při vypracovávání vnitřních předpisů
- zajišťuje součinnost s externím právním zástupcem města nebo právní kanceláří v případech, kdy je tato zmocněna město zastupovat před soudem nebo správním orgánem, event., s níž je uzavřena smlouva o poskytování právní pomoci
- právně posuzuje návrhy smluv nebo se podílí na vypracování smluv, jejichž smluvní stranou je město, v souladu s vnitřními předpisy
- koordinuje zřízení a zrušení právnických osob zřizovaných městem
- sleduje vydávání nových právních předpisů vztahujících se k činnosti města a jeho orgánů
- poskytování informací podle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, směřujících do samostatné působnosti, koordinuje vede centrální evidenci žádostí o informace dle zákona a sleduje jejich vyřízení a zpracovává a zveřejňuje výroční zprávu
- pokud je k zajištění práv subjektu údajů dle GDPR nutné zapojení více úseků, zajišťuje jejich koordinaci a shromáždění potřebných informací v roli koordinátora pro práva subjektu údajů
- v součinnosti se zodpovědnými osobami a „pověřencem“ podle GDPR zpracovává jako koordinátor pro práva subjektu údajů odpovědi na žádosti o přístup k osobním údajům a vede centrální evidenci těchto žádostí
- zajišťuje činnosti a plní úkoly podpůrného orgánu podle zákona č.159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění zák. č. 14/2017 Sb.
- poskytuje poradenství, konzultace a metodickou pomoc oddělením a úsekům na jednotlivých úsecích výkonu státní správy v přenesené působnosti, zejména při aplikaci správního řádu
- vede evidenci smluv, zajišťuje jejich ukládání do centrální evidence smluv městského úřadu a na webové stránky města Chýně, a kontroluje jejich dodržování
- zajišťuje agendu evidence obyvatel dle zák. č. 133/2000 Sb., rušení trvalého pobytu, ve znění pozdějších předpisů,
- kontroluje plnění úkolů plynoucích z usnesení Rady města a Zastupitelstva města
- připravuje podklady týkající se činnosti úseku pro jednání Zastupitelstva města a Rady města
Personální
- spravuje komplexní agendu personalistiky pro zaměstnance městského úřadu a města, včetně evidence, přípravy pracovních smluv a dohod o pracích konávaných mimo pracovní poměr
- vede platovou agendu zaměstnanců a připravuje návrhy rozpočtu na platy, odměny z dohod mimo pracovní poměr a na školení zaměstnanců
- metodicky usměrňuje a organizujete výběrová řízení na volná pracovní místa podle platné legislativy
- navazuje a udržujete spolupráci s úřadem práce ohledně zprostředkování zaměstnání pro občany
- aktivně navrhuje a implementuje personální hodnotící systémy a organizuje procesy hodnocení zaměstnanců
- koordinuje a zajišťuje komplexní vzdělávání všech zaměstnanců, včetně úředníků podle platného zákona
- navrhuje, zpracovává a aktualizuje vnitřní směrnice v oblasti pracovněprávních vztahů ve spolupráci s právním úsekem
- zajišťuje přihlašování, odhlašování a evidenci změn zaměstnanců v sociálním a zdravotním pojištění
- eviduje a zakládá dohody o odpovědnosti, zprávy lékařských prohlídek a další dokumenty do osobních spisů zaměstnanců
- vede agendu pracovních úrazů a nemocí z povolání, zajišťuje potřebné náležitosti a dokumentaci
- aktivně podporuje rozvoj firemní kultury a týmové spolupráce mezi zaměstnanci městského úřadu. Organizuje týmové akce, školení a workshopy zaměřené na posilování spolupráce a komunikace
- sleduje nové legislativní požadavky týkající se personalistiky a práce. Aktivně implementuje změny do pracovních postupů a směrnic městského úřadu
- analýza efektivity pracovních procesů: Průběžně analyzuje efektivitu pracovních procesů v rámci personálního oddělení a navrhuje optimalizace a inovace s cílem zvyšovat efektivitu a zlepšovat pracovní podmínky zaměstnanců
- připravuje podklady týkající se činnosti úseku pro jednání Zastupitelstva města a Rady města